Smaakt naar meer!

Kennis, cijfers en strategieën om plantaardig te laten groeien. Ontmoet de mensen die het waarmaken.

Koop je ticket

Donderdag, 5 maart 2026

9:30 – 17:30

WAGENINGEN Omnia Congrescentrum | Hoge Steeg 2 | Building 105 | Wageningen

Plantaardige producten zijn niet meer weg te denken uit het supermarktschap. De strepen zijn verdiend, maar waar blijft de groei? Wat belemmert de consument in herhaalaankopen? Wanneer gaat de consument denken: dit smaakt naar meer! 
Tijdens het Eiwit Congres duiken we dieper in dit vraagstuk én ontdekken we toekomstige smaken.

Koop je ticket

Wat je krijgt

Waardevolle inzichten

De strategieën van Jumbo, The Vegetarian Butcher Collective, Van Loon Group, Farm Dairy en Phycom over smaak, herhaalaankopen en hybride producten.

Actiegerichte cijfers en tips

Circana deelt marktcijfers over herhaalaankopen en de prestaties van plantaardige en hybride categorieën.

Netwerk mogelijkheden

Ontmoet producenten, retailers, ingrediënten leveranciers en innovators die dagelijks aan de eiwittransitie werken.

De sprekers

Jumbo Supermarkten
Marjolein Verkerk, Manager MVO & Menno Wigtman, Unit Manager AGF & Proteïne

Jumbo Supermarkten

Hoe stimuleer je als supermarktketen de consumptie van plantaardige eiwitten? Jumbo deelt concrete keuzes in schap, promotie en positionering – en wat dat doet met het gedrag van klanten.

De nieuwste cijfers over herhaalaankopen en de ontwikkeling van plantaardige en hybride categorieën. Wat groeit, wat blijft achter en waar ligt nog ruimte?

Circana
Joost Slagt
Managing Director

Hybride zuivel als alternatief voor traditionele melk. Hoe werd plantaardig verrijkte melk ontwikkeld, gelanceerd en beoordeeld door consumenten?

Farm Dairy
Arend Bouwer
Algemeen Directeur

Partner worden?

Er zijn verschillende mogelijkheden om zichtbaar te zijn voor, tijdens en na het congres. Partners ervaren een zeer betrokken en relevant publiek op ons congres. Bel of mail mij voor meer info.

Groeten,
Michiel van Pampus


E-mail: [email protected]
Telefoon: 06-55892611

Hoor het van de deelnemers

Ramon van der Tol, Rabobank

Je ziet hier veel verschillende partijen die aan de transitie werken en het is mooi om van elkaar te leren hoe we dit waar gaan maken.

Arnoud van Tulder

Een fijne manier om bijgepraat te worden over de nieuwste ontwikkelingen.

Mis deze kans niet

Het programma is zorgvuldig samengesteld door de redactie van Eiwit Trends.

Profiteer van het aantrekkelijke combi-ticket, waarmee je naast deelname aan het congres ook een jaar lang onafhankelijke duiding van de trends in de eiwittransitie ontvangt.

Koop je ticket

Smaakt naar meer!

Van eerste hap naar blijvende verandering in de eiwittransitie
Ontdek wat herhaalaankopen in de weg staat én hoe smaak kan overtuigen

Bestel tickets met vroegboekkorting

De sprekers

Jumbo Supermarkt
Marjolein Verkerk, Manager MVO & Menno Wigtman
Unit Manager AGF & Proteïne

Hoe stimuleer je als supermarktketen de consumptie van plantaardige eiwitten? Jumbo deelt concrete keuzes in schap, promotie en positionering – en wat dat doet met het gedrag van klanten.

Circana
Joost Slagt
Managing Director

Farm Dairy
Arend Bouwer
Algemeen Directeur

De nieuwste cijfers over herhaalaankopen en de ontwikkeling van plantaardige en hybride categorieën. Wat groeit, wat blijft achter en waar ligt nog ruimte?

Rutger Rozendaal
Chief Executive Officer
Vegetarische Slager

Hybride zuivel als alternatief voor traditionele melk. Hoe werd plantaardig verrijkte melk ontwikkeld, gelanceerd en beoordeeld door consumenten?

Van eerste hap naar blijvende verandering in de eiwittransitie
Ontdek wat herhaalaankopen in de weg staat én hoe smaak kan overtuigen

Microalgen als ingrediënt met potentieel. Welke barrières staan acceptatie in de weg, en hoe introduceer je een nieuwe smaak in de markt?

Phycom
Lieneke Hohmann
Chief Commercial Officer

Vegetarische Slager
Rutger Rozendaal
Chief Executive Officer

Van vegetarische producten naar hybride vlees: wat werkte wel, wat niet, en hoe zorg je dat technologie en smaak in de pas blijven lopen met de consument?

Van Loon Group
Sander Krijnen
Manager R&D

Geef op LinkedIn aan dat je erbij bent en blijf automatisch op de hoogte: 
https://www.linkedin.com/events/7366078606520766467/

Een initiatief van:

De krachtenbundeling van Vivera en De Vegetarische Slager. Hoe versterken de merken elkaar en hoe zetten ze smaak in als belangrijkste wapen?

Phycom
Lieneke Hohmann
Chief Commercial Officer

Microalgen als ingrediënt met potentieel. Welke barrières staan acceptatie in de weg, en hoe introduceer je een nieuwe smaak in de markt?

De krachtenbundeling van Vivera en De Vegetarische Slager. Hoe versterken de merken elkaar en hoe zetten ze smaak in als belangrijkste wapen?

Sander Krijnen
Manager R&D
Van Loon Group

Van vegetarische producten naar hybride vlees: wat werkte wel, wat niet, en hoe zorg je dat technologie en smaak in de pas blijven lopen met de consument?

Onze partners

Vroegboekkorting t/m 17 januari 2026 

Congres details

Voor wie?

Voor professionals in de voedingsmiddelenindustrie die werken aan productontwikkeling, research, category management, inkoop of strategische eiwittransitie.

Programma

09:30 - Inloop en ontvangst

10:00 - Opening dagvoorzitter

10:10 - Voorstellen 

10:15 - Keynote 1: Circana 

10:45 - Keynote 2: Vegetarische slager 

11:15 - Koffiepauze 

11:45 - Keynote 3: Van Loon Group 

12:15 - Keynote 4: Phycom 

12:45 - Lunch

13:45 - Keynote 5: Farm Dairy 

14:15 - Keynote 6: Jumbo Supermarkten 

14:45 - Pauze 

15:15 - Praattafelsessies 

15:45 - Afsluiting dagvoorzitter 

16:00 - Afsluiting Herman Roozen

16:15 - Borreltijd