Smaakt naar meer!
Kennis, cijfers en strategieën om plantaardig te laten groeien. Ontmoet de mensen die het waarmaken.
Donderdag, 5 maart 2026
9:30 – 17:30
WAGENINGEN Omnia Congrescentrum | Hoge Steeg 2 | Building 105 | Wageningen
Plantaardige producten zijn niet meer weg te denken uit het supermarktschap. De strepen zijn verdiend, maar waar blijft de groei? Wat belemmert de consument in herhaalaankopen? Wanneer gaat de consument denken: dit smaakt naar meer!
Tijdens het Eiwit Congres duiken we dieper in dit vraagstuk én ontdekken we toekomstige smaken.
Wat je krijgt
Waardevolle inzichten
De strategieën van Jumbo, The Vegetarian Butcher Collective, Van Loon Group, Farm Dairy en Phycom over smaak, herhaalaankopen en hybride producten.
Actiegerichte cijfers en tips
Circana deelt marktcijfers over herhaalaankopen en de prestaties van plantaardige en hybride categorieën.
Netwerk mogelijkheden
Ontmoet producenten, retailers, ingrediënten leveranciers en innovators die dagelijks aan de eiwittransitie werken.
De sprekers
Jumbo Supermarkten
Marjolein Verkerk, Manager MVO & Menno Wigtman, Unit Manager AGF & Proteïne
Jumbo Supermarkten
Hoe stimuleer je als supermarktketen de consumptie van plantaardige eiwitten? Jumbo deelt concrete keuzes in schap, promotie en positionering – en wat dat doet met het gedrag van klanten.
De nieuwste cijfers over herhaalaankopen en de ontwikkeling van plantaardige en hybride categorieën. Wat groeit, wat blijft achter en waar ligt nog ruimte?
Circana
Joost Slagt
Managing Director
Hybride zuivel als alternatief voor traditionele melk. Hoe werd plantaardig verrijkte melk ontwikkeld, gelanceerd en beoordeeld door consumenten?
Farm Dairy
Arend Bouwer
Algemeen Directeur
Partner worden?
Er zijn verschillende mogelijkheden om zichtbaar te zijn voor, tijdens en na het congres. Partners ervaren een zeer betrokken en relevant publiek op ons congres. Bel of mail mij voor meer info.
Groeten,
Michiel van Pampus
E-mail: [email protected]
Telefoon: 06-55892611
Hoor het van de deelnemers
Ramon van der Tol, Rabobank
Je ziet hier veel verschillende partijen die aan de transitie werken en het is mooi om van elkaar te leren hoe we dit waar gaan maken.
Arnoud van Tulder
Een fijne manier om bijgepraat te worden over de nieuwste ontwikkelingen.
Mis deze kans niet
Het programma is zorgvuldig samengesteld door de redactie van Eiwit Trends.
Profiteer van het aantrekkelijke combi-ticket, waarmee je naast deelname aan het congres ook een jaar lang onafhankelijke duiding van de trends in de eiwittransitie ontvangt.
Smaakt naar meer!
Van eerste hap naar blijvende verandering in de eiwittransitie
Ontdek wat herhaalaankopen in de weg staat én hoe smaak kan overtuigen
De sprekers
Jumbo Supermarkt
Marjolein Verkerk, Manager MVO & Menno Wigtman
Unit Manager AGF & Proteïne
Hoe stimuleer je als supermarktketen de consumptie van plantaardige eiwitten? Jumbo deelt concrete keuzes in schap, promotie en positionering – en wat dat doet met het gedrag van klanten.
Circana
Joost Slagt
Managing Director
Farm Dairy
Arend Bouwer
Algemeen Directeur
De nieuwste cijfers over herhaalaankopen en de ontwikkeling van plantaardige en hybride categorieën. Wat groeit, wat blijft achter en waar ligt nog ruimte?
Rutger Rozendaal
Chief Executive Officer
Vegetarische Slager
Hybride zuivel als alternatief voor traditionele melk. Hoe werd plantaardig verrijkte melk ontwikkeld, gelanceerd en beoordeeld door consumenten?
Van eerste hap naar blijvende verandering in de eiwittransitie
Ontdek wat herhaalaankopen in de weg staat én hoe smaak kan overtuigen
Microalgen als ingrediënt met potentieel. Welke barrières staan acceptatie in de weg, en hoe introduceer je een nieuwe smaak in de markt?
Phycom
Lieneke Hohmann
Chief Commercial Officer
Vegetarische Slager
Rutger Rozendaal
Chief Executive Officer
Van vegetarische producten naar hybride vlees: wat werkte wel, wat niet, en hoe zorg je dat technologie en smaak in de pas blijven lopen met de consument?
Van Loon Group
Sander Krijnen
Manager R&D
Geef op LinkedIn aan dat je erbij bent en blijf automatisch op de hoogte:
https://www.linkedin.com/events/7366078606520766467/
Een initiatief van:
De krachtenbundeling van Vivera en De Vegetarische Slager. Hoe versterken de merken elkaar en hoe zetten ze smaak in als belangrijkste wapen?
Phycom
Lieneke Hohmann
Chief Commercial Officer
Microalgen als ingrediënt met potentieel. Welke barrières staan acceptatie in de weg, en hoe introduceer je een nieuwe smaak in de markt?
De krachtenbundeling van Vivera en De Vegetarische Slager. Hoe versterken de merken elkaar en hoe zetten ze smaak in als belangrijkste wapen?
Sander Krijnen
Manager R&D
Van Loon Group
Van vegetarische producten naar hybride vlees: wat werkte wel, wat niet, en hoe zorg je dat technologie en smaak in de pas blijven lopen met de consument?
Onze partners
Vroegboekkorting t/m 17 januari 2026
Congres details
Voor wie?
Voor professionals in de voedingsmiddelenindustrie die werken aan productontwikkeling, research, category management, inkoop of strategische eiwittransitie.
Programma
09:30 - Inloop en ontvangst
10:00 - Opening dagvoorzitter
10:10 - Voorstellen
10:15 - Keynote 1: Circana
10:45 - Keynote 2: Vegetarische slager
11:15 - Koffiepauze
11:45 - Keynote 3: Van Loon Group
12:15 - Keynote 4: Phycom
12:45 - Lunch
13:45 - Keynote 5: Farm Dairy
14:15 - Keynote 6: Jumbo Supermarkten
14:45 - Pauze
15:15 - Praattafelsessies
15:45 - Afsluiting dagvoorzitter
16:00 - Afsluiting Herman Roozen
16:15 - Borreltijd