Beyond Meat en PepsiCo denken met de samenwerking in te spelen op de groeiende consumentenvraag naar plantaardige producten. Foto: ANP
PepsiCo en Beyond Meat gaan samen snacks en dranken van plantaardige eiwitten ontwikkelen en produceren.
De bedrijven denken daarmee in te spelen op de groeiende consumentenvraag naar plantaardige producten ādie beter zijn voor de planeetā. PepsiCo, eigenaar van onder meer Pepsi, Lays, Doritoās en Tropicana, en het inmiddels ruim tien jaar bestaande Beyond Meat hebben daartoe The PLANeT Partnership gesloten.
Innovatieve expertise van Beyond Meat
āPlantaardige eiwitten spelen een steeds belangrijker rol in moderne diĆ«ten, ze zijn voedzaam en veel duurzamer dan vleesā, stellen ze daarbij. āIn het partnerschap worden de innovatieve expertise van Beyond Meat en de marketing- en commerciĆ«le mogelijkheden van het wereldwijd aanwezige PepsiCo samengevoegdā, stelt chief commercial officer Ram Krishnan van PepsiCo. De samenwerking past volgens hem āin de voortdurende drang om onze portefeuille aan producten met positieve keuzen voor consumenten en de planeet uit te breidenā.
Voordelen van eten op plantaardige basis
Volgens Krishnan hebben āontelbare onderzoeken de voordelen van eten op plantaardige basis aangetoondā. Hij roemt daarbij Beyond Meat waarvan de producten inmiddels te koop zijn op 122.000 locaties in meer dan 80 landen. Het aan de Amerikaanse beurs genoteerde bedrijf behaalde over het derde kwartaal van vorig jaar een omzet van $ā94,4 miljoen. āMet ons bereik en onze distributie kunnen we deze producten versneld naar markten in de hele wereld brengen en meer consumenten van plantaardige eiwitten laten profiterenā, aldus de directeur van PepsiCo.