Foto: Canva
Het aantal rundvleesaanbiedingen is in de eerste drie kwartalen van 2021 met 14% gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2020.
In strijd met het Klimaatakkoord
De ketens Plus en Coop zijn tegelijkertijd de ketens met het hoogste percentage rundvleesaanbiedingen met keurmerk. Bij Plus is dat meer dan de helft (52%) en bij Coop heeft ruim 36% van de aanbiedingen voor rundvlees een dierenwelzijnskeurmerk. Bij Coop en Vomar steeg het aantal aanbiedingen met rundvlees het hardst met respectievelijk 82 en 76%. Volgens Wakker Dier is de toename van rundvleespromoties in strijd met het Klimaatakkoord dat supermarkten twee jaar geleden ondertekenden.Aanbiedingen vooral zonder keurmerk
Marktleider Albert Heijn had de afgelopen negen maanden 329 rundvleesaanbiedingen volgens Wakker Dier, bij AH was de stijging wel het kleinst met een plus van 7%. Bij Jumbo gaat het om 104 aanbiedingen, plus 43%. Het grootste deel van de rundvleesaanbiedingen betreft vlees zonder keurmerk voor dierenwelzijn (zoals het Beter Leven keurmerk). Dat aandeel is het laagste bij Aldi, Albert Heijn en Hoogvliet.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst