Met de groenteworsten wil Brandt & Levie consumenten minder vlees laten eten. Foto: Brandt & Levie
Een worst hoeft niet op vlees te lijken om succesvol te zijn. Dat is de overtuiging van Brandt & Levie, dat met zijn nieuwste ontwikkeling groente centraal stelt in de productontwikkeling. In plaats van vlees te imiteren, zoeken de makers naar nieuwe manieren om groenten een rol te geven binnen herkenbare toepassingen. In dit artikel vertelt mede-eigenaar Samuel Levie over de aanpak van deze groentenworsten.
Na het succes van zijn hybride worsten en plantaardige hotdog, neemt Brandt & Levie de volgende stap met de nieuwe vegetarische groenteworsten. Een paar maanden geleden lanceerde de fabrikant drie worsten met groente in de hoofdrol en een eigen wereldse smaakrichting: Italiaans, Aziatisch en Mexicaans.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst