Skip to content

Colruyt en Okay introduceren plantaardig verrijkt vlees

Beide bedrijven hebben een doel om in 2028 60% plantaardige en 40% dierlijke eiwitten te verkopen.

Colruyt en Okay introduceren een assortiment aan plantaardig verrijkt vlees. Foto: Colruyt Group

Colruyt en Okay introduceren een assortiment aan plantaardig verrijkt vlees. Foto: Colruyt Group

Colruyt en Okay, twee Belgische supermarktketens, introduceren een assortiment aan plantaardig verrijkt vlees.

De Belgische supermarktketens Colruyt en Okay zeggen dat de hybride vleesproducten het antwoord zijn op evoluerende eetgewoonten. Ze verwijzen naar een groeiende vraag van flexitariƫrs en consumenten die hun vleesconsumptie willen verminderen. Beide bedrijven hebben een doel om in 2028 60% plantaardige en 40% dierlijke eiwitten te verkopen.

Lekker en bewust

De Belgische retailers noemen het een mooie tussenstap voor wie bewuster wil eten, zonder in te boeten op smaak of kwaliteit. Bij Colruyt en Okay is een gehakt met 60% rundvlees en 40% tuinboonbloem beschikbaar. Vanaf oktober verkoopt Colruyt ook hamburgers die voor 25% uit pompoen bestaan en worsten die voor 25% uit paddenstoelen en zeewier bestaan.

Duurzaam BBQ-seizoen

Net voor de zomer lanceerde Colruyt al drie soorten plantaardig verrijkte worsten met 38% groenten. Dit soort verrijkte producten worden intern ontwikkeld en geproduceerd binnen de Colruyt Group dankzij de samenwerking tussen verschillende afdelingen. ā€œWij zijn dan ook erg trots dat we dankzij dit lekker assortiment van gecombineerde eiwitten onze klanten gemakkelijker kunnen begeleiden naar een meer duurzaam consumptiepatroonā€, zegt Pascal Dekelver, verantwoordelijke divisie vlees bij Colruyt Laagste Prijzen.

Snel delen