Skip to content

Time-travelling Milkman haalt €2 miljoen op

Time-travelling Milkman gebruikt de investering om zijn ingrediënt, Oleocream, uit te rollen in de zuivelmarkt.

Time-travelling Milkman haalt €2 miljoen op voor de uitrol van zijn roomingrediënt. Foto: Koos Groenewold

Time-travelling Milkman haalt €2 miljoen op voor de uitrol van zijn roomingrediënt. Foto: Koos Groenewold

Time-travelling Milkman heeft een investering binnengehaald van €2 miljoen. Met het geld wil het bedrijf de commerciële toepassing van zijn ingrediënt versnellen.

Het geld wordt gebruikt om het ingrediënt, Oleocream, uit te rollen in de zuivelmarkt. Er draaien al proeven met het ingrediënt en Time-travelling Milkman maakt bekend dat binnen enkele maanden de eerste producten zullen verschijnen. De €2 miljoen volgt op eerdere investeringen en is de grootste tot op heden.

Meer vraag

Het bedrijf ziet de vraag naar zijn ingrediënt toenemen. De basis voor Oleocream is zonnebloempitten, waarbij vetbolletjes die in de pit zitten heel blijven. Die vetbolletjes zorgen voor een romig mondgevoel, maar dan volledig plantaardig. Zelf zegt het bedrijf dat de interesse toeneemt doordat consumenten op zoek zijn naar gezondere, minder bewerkte voedingsmiddelen, de vraag om minder tropische vetten te gebruiken en de ontwikkeling van hybride zuivelalternatieven.

Na opschaling klaar voor commercialisatie

Time-travelling Milkman wil hiermee plantaardige romigheid brengen in zuivel en plantaardige zuivel. De eerste introducties zijn roomkazen en desserts. Dimitris Karefyllakis, algemeen directeur: “Na jaren van optimalisatie en opschaling zijn we klaar om Oleocream in commerciële volumes, efficiënt, consistent en betaalbaar te leveren.”

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur