Nicole Freid, CEO van HAK. Foto: HAK
Groente- en peulvruchtenfabrikant HAK lanceert een nieuwe tool. Hiermee hoopt het bedrijf dat consumenten vaker voor peulvruchten kiezen. Met de Boonus-calculator kunnen consumenten hun winst uitrekenen, in euroâs en CO2, wanneer ze voor peulvruchten kiezen in plaats van vlees. CEO van HAK, Nicole Freid, vertelt hoe het bedrijf ervoor probeert te zorgen dat de consument de peulvrucht weet te vinden.
HAK zet zich al jaren in om de bekendheid van peulvruchten te vergroten. Niet gek, want het bedrijf is marktleider in zowel vers verwerkte groenten als peulvruchten. In 2016 lanceerde het bedrijf al allerlei acties om vorm te geven aan het Jaar van de Peulvruchten van de Verenigde Naties. HAK heeft de laatste jaren niet stilgezeten: er zijn reclames geweest met de peulvrucht in de hoofdrol, nieuwe hippe verpakkingen en het bedrijf deelt ook inspiratie. Daaraan wordt nu nog een nieuwe tool toegevoegd: de Boonus-calculator. Consumenten kunnen met de tool berekenen welke winst het oplevert om vlees te vervangen door peulvruchten. Kikkererwten in plaats van kip, bijvoorbeeld.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij