Voedingsfabrikanten zien dat er meer schapruimte komt voor vleesalternatieven voor de barbecue. Foto: Beyond Meat
In dit artikel
Productontwikkelaars zetten vol in op betere grillbaarheid, smaakbeleving en voedingswaarde in het plantaardige barbecue-assortiment. Innovaties variëren van gefermenteerde steaks en veldboonworstjes tot functionele marinades die aanbranden voorkomen. Flexibele eiwitbronnen en verbeterde Nutri-Scores maken het assortiment aantrekkelijk voor een brede doelgroep.
Schouten Europe biedt verschillende barbecuegeschikte producten aan, zoals gemarineerde spiesjes, hamburgers en filets. âVerder zijn andere producten die geen coating hebben vaak ook geschikt om op de barbecue te bereidenâ, vertelt Mark van Noorloos. Hij ziet dat retailers tijdens het barbecueseizoen steeds vaker plant-based opties opnemen. âWaar het vroeger vooral vegetariërs en veganisten waren die vleesvervangers van de barbecue aten, zijn dat nu steeds vaker ook flexitariërs die niet meer zulke grote hoeveelheden vlees willen eten en meer op zoek zijn naar variatie.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst