Skip to content

Innovatie drijft plantaardig barbecue-assortiment

Innovaties van gefermenteerde steaks en veldboonworstjes tot marinades tegen aanbranden, drijven het plantaardige BBQ-assortiment.

Updated on:
Achtergrond
Retail
Voedingsfabrikanten zien dat er meer schapruimte komt voor vleesalternatieven voor de barbecue. Foto: Beyond Meat premium

Voedingsfabrikanten zien dat er meer schapruimte komt voor vleesalternatieven voor de barbecue. Foto: Beyond Meat

Productontwikkelaars zetten vol in op betere grillbaarheid, smaakbeleving en voedingswaarde in het plantaardige barbecue-assortiment. Innovaties variëren van gefermenteerde steaks en veldboonworstjes tot functionele marinades die aanbranden voorkomen. Flexibele eiwitbronnen en verbeterde Nutri-Scores maken het assortiment aantrekkelijk voor een brede doelgroep.

Schouten Europe biedt verschillende barbecuegeschikte producten aan, zoals gemarineerde spiesjes, hamburgers en filets. “Verder zijn andere producten die geen coating hebben vaak ook geschikt om op de barbecue te bereiden”, vertelt Mark van Noorloos. Hij ziet dat retailers tijdens het barbecueseizoen steeds vaker plant-based opties opnemen. “Waar het vroeger vooral vegetariërs en veganisten waren die vleesvervangers van de barbecue aten, zijn dat nu steeds vaker ook flexitariërs die niet meer zulke grote hoeveelheden vlees willen eten en meer op zoek zijn naar variatie.”

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Abonneer vanaf €19,20/maand

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur