De lupine komt al mooi op begin april. Foto: Henk Riswick
In dit artikel
Het enthousiasme voor lupine groeit: boeren hebben oren naar de teelt, de voedingsmiddelenindustrie is minder huiverig, maar het stokt. De afzet van de lupineboon loopt nog stroef, ondanks de mooie kwaliteiten van het gewas. Lekker Lupine zet zich als bedrijf in voor het vergroten van de teelt en afzet van lupine. Dat lukt, want biologische supermarkt Ekoplaza zet zich in om lupine aan de man te krijgen.
Het is niet de eerste keer dat Steven IJzerman op het biologisch-dynamische boerenbedrijf is van lupineteler André Jurrius. IJzerman is kwaliteitsmanager bij Udea, de inkooporganisatie achter Ekoplaza. De twee hebben nauw contact over de gewassen die Jurrius teelt en die Udea van hem afneemt. Een van die gewassen is lupine.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp