Lidl vergroot zichtbaarheid van peulvruchten. Foto: Lidl
In dit artikel
Supermarkt Lidl geeft vanaf deze week extra aandacht aan het peulvruchten. Met extra marketing hoopt de supermarkt consumenten te stimuleren om meer peulvruchten te kopen.
Lidl breidt de zichtbaarheid van peulvruchten uit. Met signing, extra aandacht in de folder en een uitgebreid assortiment wil de supermarkt meer consumenten aantrekken tot plantaardige eiwitten.
Nieuwe impuls conservenschap
De stap van Lidl past in een bredere trend bij supermarkten. Albert Heijn gaf peulvruchten begin dit jaar een nieuw AH Terra jasje met een bijbehorende Allerhande special. Jumbo volgde niet lang geleden door ook nieuwe verpakkingen te introduceren voor huismerk peulvruchten. Dit soort initiatieven geven een nieuwe impuls aan een zeer behoudend schap.
Stoffige belemmering
Bonen hebben te maken met verschillende barrières, vertelde onderzoeker Mette Beerda (Food Pioneers, voorheen Flevo Campus) eerder aan Eiwit Trends. Beperkte receptkennis, negatief imago en het stoffige conservenschap belemmeren consumenten in het kopen van bonen.