Skip to content

Studie: vleesnaam voor vegaproduct leidt niet tot verwarring

Consumenten vinden vleesnamen voor vega- of vegan producten niet verwarrend. Toch grijpt een deel van hen wel eens mis, blijkt uit een studie van Appinio.

Vleesnamen leiden niet tot verwarring over vegaproducten bij consument, maar de positie in het schap kan wel leiden tot een verkeerde aankoop. Foto: Lidl premium

Vleesnamen leiden niet tot verwarring over vegaproducten bij consument, maar de positie in het schap kan wel leiden tot een verkeerde aankoop. Foto: Lidl

Consumenten ervaren vleesnamen voor vegetarische of vegan producten niet als verwarrend. Toch heeft een deel van hen al eens misgegrepen. Onderzoeksbureau Appinio concludeert dat het niet de verpakking is die verwarrend is, maar dat de schapindeling kan leidt tot verkeerde aankopen.

Het onderzoeksbureau heeft bij 1.200 Duitsers een ‘flashtest’ gedaan. Hierbij kregen de participanten 1 seconde een verpakking te zien. Daarna moesten ze inschatten of het om een vlees- of vleesvervangend product ging.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Abonneer vanaf €19,20/maand

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur