Skip to content

Zo gaan Vivera en De Vegetarische Slager samen de markt laten groeien

De redactie van Eiwit Trends heeft The Vegetarian Butcher Collective uitgeroepen tot Eiwit Uitblinker van 2025.

Willem van Weede, CEO van Vivera en sinds 1 september ook van De Vegetarische Slager. Foto: Vivera premium

Willem van Weede, CEO van Vivera en sinds 1 september ook van De Vegetarische Slager. Foto: Vivera

Het is een bewogen jaar in de vleesvervangerwereld: Vivera nam De Vegetarische Slager over. Een monsterovername als je kijkt naar de categorie. Willem van Weede, CEO van Vivera en nu ook van de overkoepelende organisatie The Vegetarian Butcher Collective, stelt dat het niet gaat om een overname, maar een samenwerking: eentje die voortkomt uit positiviteit. De redactie van Eiwit Trends heeft The Vegetarian Butcher Collective uitgeroepen tot Eiwit Uitblinker van 2025.

Op 20 maart verschijnt er een persalarm van Unilever: het bedrijf verkoopt De Vegetarische Slager aan Vivera. De landelijke media staan er vol mee en LinkedIn ontploft. Want na jaren bij Unilever komt De Vegetarische Slager in handen van een vleesbedrijf, JBS. Velen vinden het een logische aanvulling op het plantaardige merk van JBS, Vivera, overgenomen in 2021. Er is ook kritiek, want past het sterk uitgesproken idealistische merk wel bij een vleesbedrijf? Het stof daalt neer en het is wachten op een officiële toestemming voor de overname. Die komt op 1 september.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs Ć©n experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Afbeelding

Wendy Noordzij

Abonneer vanaf €19,20/maand

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur