Vleesnamen leiden niet tot verwarring over vegaproducten bij consument, maar de positie in het schap kan wel leiden tot een verkeerde aankoop. Foto: Lidl
In dit artikel
Consumenten ervaren vleesnamen voor vegetarische of vegan producten niet als verwarrend. Toch heeft een deel van hen al eens misgegrepen. Onderzoeksbureau Appinio concludeert dat het niet de verpakking is die verwarrend is, maar dat de schapindeling kan leidt tot verkeerde aankopen.
Het onderzoeksbureau heeft bij 1.200 Duitsers een ‘flashtest’ gedaan. Hierbij kregen de participanten 1 seconde een verpakking te zien. Daarna moesten ze inschatten of het om een vlees- of vleesvervangend product ging.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp