Skip to content

Delhaize biedt korting tot 15% op gezonde voeding

Updated on:
Nieuws
Food & Health
Winkelmandje van Delhaize met producten waarvoor een Nutri-score A of B geldt. Kortingen voor deze producten kunnen oplopen tot 15%. - Foto: ANP

Winkelmandje van Delhaize met producten waarvoor een Nutri-score A of B geldt. Kortingen voor deze producten kunnen oplopen tot 15%. - Foto: ANP

De Belgische supermarktketen Delhaize lanceert een nieuw programma, SuperPlus, waar kortingen voor gezonde voeding aan verbonden zijn.

De kortingen kunnen oplopen tot 15% voor producten met een Nutri-score A en B. De supermarktketen wil op die manier de ā€˜gezondste supermarkt’ worden.

Geen prijzenoorlog

Delhaize zegt niet van plan te zijn een prijzenoorlog te beginnen, maar heeft wel de ambitie om voor gezonde voeding ā€œde beste optie te willen zijnā€, aldus CEO Xavier Piesvaux. SuperPlus zal zowel via een app op de smartphone als op een klassieke kaart werken.

Tot € 360 korting per jaar

Het nieuwe is een kortingsprogramma voor gezonde voeding, afhankelijk van hoeveel de klant maandelijks winkelt. Er is een standaard korting van 5% op gezonde producten. Die loopt op tot 10% bij maandelijkse uitgaven tussen € 200 en € 500 en wordt 15% wanneer de klant voor meer dan € 500 producten met Nutri-Score A of B aankoopt. De kortingen zijn dan de volgende maand geldig op producten met Nutri-Score A en B, maar wel beperkt tot € 30 per maand.

Volgens Delhaize kan de korting zo oplopen tot € 360 per jaar voor gezonde voeding. Daarmee wordt een gemiddelde inkoop van de Belgen 4 tot 7% goedkoper, volgens de supermarktketen. ā€œWe willen een democratisering van gezonde voedingā€, aldus CEO Piesvaux.

De supermarkt met het ā€˜beter eten’

De trend van gezonde voeding duikt steeds vaker op, en ook andere supermarkten springen op de kar. ā€œMaar niemand doet het zo consequent als Delhaize. Ze zijn er al een tijd mee bezigā€, aldus retailprofessor Gino van Ossel. ā€œHet gaat om een structureel belangrijke trend, die overeenkomt met wat Delhaize in het verleden al heeft gedaan. Het sterkt hen in hun profiel van de supermarkt met het ā€˜beter eten’.ā€

Concurrenten zoals Colruyt kunnen hier moeilijk antwoord op geven, meent van Ossel. ā€œColruyt kan moeilijk zijn laagste prijs hanteren als door de variable kortingen niet duidelijk is hoe groot het voordeel is.ā€

Snel delen

Afbeelding
Stefan Essink

Voormalig redacteur