Foto: Factor
In dit artikel
HelloFresh heeft op 16 augustus officeel bekendgemaakt in het kant-en-klaarsegment te stappen met zijn merk Factor. De dienst levert kant-en-klaarmaaltijden in Nederland en Vlaanderen.
De lancering in Nederland en Vlaanderen is de eerste stap op de Europese markt voor het van origine Amerikaanse merk. Vorige week berichtte Food & Agribusiness al over de stap van HelloFresh om Factor naar de Nederlandse markt te brengen. In het persbericht stelt HelloFresh dat dit āslechts de eerste stapā in de wereldwijde multi-merkstrategie van het bedrijf is. Naast HelloFresh en Factor is ook maaltijdbox Greenchef onderdeel van het portfolio van de Duitse maaltijdleverancier, die in 2022 in Nederland is geĆÆntroduceerd.
Nieuwe klantengroepen
Met Factor hoopt HelloFresh een nieuwe klantengroepen aan te boren: mannelijke consumenten, eenpersoonshuishoudens en consumenten die nog meer gemak wensen. De maaltijden worden bereid door Factor en hoeven thuis alleen nog maar opgewarmd te worden. Bij de andere maaltijdboxen moet de consument de maaltijd zelf nog bereiden, al zijn daarbij ook extra gemaksopties verkrijgbaar, zoals voorgesneden ingrediĆ«nten. Kaylyn Tolzmann, co-managing director bij Factor Europe, zegt: āVergeleken met de traditionele manier van boodschappen doen en kant-en-klaarmaaltijden in de supermarkt, is het model van Factor gebaseerd op de daadwerkelijke vraag van de klant. Al onze maaltijden zijn samengesteld door chefs en diĆ«tisten, gebaseerd op uitgebreid onderzoek naar klantbehoeften.ā
Marktleider in Amerika
Factor werd in 2020 overgenomen door HelloFresh en was toen al succesvol op de Amerikaanse markt. Het merk is daar marktleider op gebied van kant-en-klaarmaaltijden en heeft een marktaandeel van 60%. Begin dit jaar is de dienst uitgebreid naar Canada.