Skip to content

Eiwittransitie in Belgische retail: plantaardige zuivel is populair

Tom Segers, Product Group Manager bij Colruyt Group, ziet een lichte groei in de vraag naar plantaardige producten.

Tom Segers Colruyt premium

Tom Segers is Product Group Manager bij Colruyt Group. Foto: Colruyt

Na een tijdelijke terugval in de verkoop van vleesvervangers ziet Colruyt sinds 2024 opnieuw een groeiende vraag naar plantaardige voeding. Vooral plantaardige zuivel is populair. Met het submerk Boni Plan’t en een breder assortiment wil de Belgische retailer plantaardig eten toegankelijker maken.

Tom Segers, Product Group Manager bij Colruyt Group, ziet een lichte groei in de vraag naar plantaardige producten. Ć¢Ā€ĀœWe hebben enkele bijzondere jaren achter de rugĆ¢Ā€Ā, blikt hij terug. Ć¢Ā€ĀœIn de periode van 2020 tot 2021 zagen we een sterke toename in de verkoop van eiwitrijke plantaardige producten. Tijdens de coronapandemie ontdekten veel mensen opnieuw het plezier van thuis koken, wat leidde tot een grotere interesse in vleesvervangers.Ć¢Ā€Ā

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs Ć©n experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Afbeelding

Wendy Noordzij

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur