Foto: Hochwald.de
Hochwald neemt het oud FrieslandCampina-merk Tuffi over.
Verkoop van het merk Tuffi
De Theo Müller Group heeft een sterke marktpositie in de Duitse zuivelsector, met een dominante positie wat betreft de verkoop van rijstpudding, verse zuiveldranken en verse basiszuiveldranken. De toch al overheersende marktpositie zou door de overname nog sterker worden. Na toezeggingen van beide bedrijven om dit probleem op te lossen, ging het Bundeskartellamt met de overname akkoord. Met de verkoop van het merk Tuffi en de licentieverlening voor de productie en verkoop van rijstpudding onder het merk Landliebe lijkt nu aan de voorwaarden van het Bundeskartellamt voldaan.Op deze manier zorgen we voor korte afstanden van melkleverancier tot de klantHochwald telt zoĆ¢ĀĀn 3.000 leden-melkveehouders. In de deelstaat Noordrijn-Westfalen, waar het regionale merk Tuffi vandaan komt, telt de onderneming zoĆ¢ĀĀn 700 leden. De overname past volgens het management dan ook prima bij de huidige activiteiten en het merkenportfolio. Ć¢ĀĀOp deze manier zorgen we voor korte afstanden van melkleverancier tot de klantĆ¢ĀĀ, aldus CEO Detlef Latka. De bedoeling is om het merk in Noordrijn-Westfalen verder te ontwikkelen en te laten groeien.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collegaās, ervaren redacteurs Ć©n experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij