Bij de Bean Food Pairing interventie werden consumenten op het versplein met bonen geconfronteerd. Foto: Lieke Marleen
Consumenten zijn nog niet gecharmeerd van bonen. Hoe kan dat veranderen? Bij de Flevo Campus onderzoeken ze de mogelijkheden om barrières weg te nemen. In tegenstelling tot andere projecten kijkt Flevo Campus naar de motieven van consumenten om bonen wel of niet te kopen. Ze proberen aan die knoppen te draaien. Het resultaat? Bonen in het groenteschap.
Wie van 10 tot en met 16 februari door de Ekoplaza-vestiging in Almere liep, kon niet om ze heen: bonen. Op het versplein, tussen de kolen en prei, stond een opvallende opstelling met bonen. Een aantrekkelijke foto erboven, het recept en de bijbehorende ingrediënten voor het grijpen. âCreamy bloemkool bonen ovenschotelâ: bloemkolen en cannellini-bonen naast elkaar in het schap. Het was een onderzoeksopzet van de Flevo Campus, binnenkort opererend onder de nieuwe naam Food Pionieers, in samenwerking met Ekoplaza. Onderzoeker en gedragsontwerpster Mette Beerda en projectmedewerker Guus Nelissen vertellen over de aanleiding en de resultaten.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij