Skip to content

Plantaardige spreads zonder compromis: de ontwikkeling achter structuur en smaak

Afbeelding premium

Vegan kipkerriesalade van Fano. - Foto: Royal Smilde

De ontwikkeling van plantaardige spreads vraagt om innovatie, smaakherkenning en duurzame ingrediënten. Hoe worden de spreads geoptimaliseerd en welke uitdagingen spelen er bij productontwikkeling en opschaling?

Vegan Masters startte in november 2019 met de ambitie om een volledig plantaardig Grab & Go-concept voor B2B-kanalen te realiseren, gericht op cateraars en horeca. Het assortiment bestond onder meer uit poké bowls, pizza’s, wraps en sandwiches. “Helaas brak enkele maanden later corona uit”, blikt Danny Galiart, oprichter van Vegan Masters, terug. “De enige propositie die overbleef, was de B2C-markt. We besloten ons volledig te focussen op bezorging van producten en maaltijden, alles ultravers met een relatief korte houdbaarheid van slechts enkele dagen.”

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur