Vegan kipkerriesalade van Fano. - Foto: Royal Smilde
In dit artikel
De ontwikkeling van plantaardige spreads vraagt om innovatie, smaakherkenning en duurzame ingrediënten. Hoe worden de spreads geoptimaliseerd en welke uitdagingen spelen er bij productontwikkeling en opschaling?
Vegan Masters startte in november 2019 met de ambitie om een volledig plantaardig Grab & Go-concept voor B2B-kanalen te realiseren, gericht op cateraars en horeca. Het assortiment bestond onder meer uit poké bowls, pizzaâs, wraps en sandwiches. âHelaas brak enkele maanden later corona uitâ, blikt Danny Galiart, oprichter van Vegan Masters, terug. âDe enige propositie die overbleef, was de B2C-markt. We besloten ons volledig te focussen op bezorging van producten en maaltijden, alles ultravers met een relatief korte houdbaarheid van slechts enkele dagen.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp