Tom Segers is Product Group Manager bij Colruyt Group. Foto: Colruyt
In dit artikel
Na een tijdelijke terugval in de verkoop van vleesvervangers ziet Colruyt sinds 2024 opnieuw een groeiende vraag naar plantaardige voeding. Vooral plantaardige zuivel is populair. Met het submerk Boni PlanĆ¢ĀĀt en een breder assortiment wil de Belgische retailer plantaardig eten toegankelijker maken.
Tom Segers, Product Group Manager bij Colruyt Group, ziet een lichte groei in de vraag naar plantaardige producten. Ć¢ĀĀWe hebben enkele bijzondere jaren achter de rugĆ¢ĀĀ, blikt hij terug. Ć¢ĀĀIn de periode van 2020 tot 2021 zagen we een sterke toename in de verkoop van eiwitrijke plantaardige producten. Tijdens de coronapandemie ontdekten veel mensen opnieuw het plezier van thuis koken, wat leidde tot een grotere interesse in vleesvervangers.Ć¢ĀĀ
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collegaās, ervaren redacteurs Ć©n experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp