Skip to content

Beyond Meat kiest voor rebrand: slaan niet-vleesimitaties aan?

Beyond Meat stapt van vleesimitaties af. Meer bedrijven lijken deze koers te gaan varen. Is de tijd van vleesimitaties voorbij?

Beyond Meat gaat verder al Beyond. Het bedrijf schuift van vleesimitaties naar plantaardige eiwitproducent. Foto: Beyond Meat. Bewerking: Eiwit Trends premium

Beyond Meat gaat verder al Beyond. Het bedrijf schuift van vleesimitaties naar plantaardige eiwitproducent. Foto: Beyond Meat. Bewerking: Eiwit Trends

Jarenlang was het doel van Beyond Meat vlees tot op de details nabootsen. Daar komt nu verandering in: het bedrijf wil afstappen van ‘Meat’ en alleen ‘Beyond’ gaan. Meer bedrijven lijken deze koers te varen. Is de tijd van de vleesimitatie over?

Het doet stof opwaaien: de plotse ommezwaai van Beyond Meat. CEO Ethan Brown zegt niet langer vlees na te willen doen, maar zich te willen positioneren als eiwitmerk. Mensen moeten naar Beyond grijpen om wat het ís, niet om wat het niet is,” aldus Brown. “Niet een vleesvervanger, maar een oprecht plantaardig product.”

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur