Skip to content

De impact van verpakkingskleur op de keuze voor plantaardige vleesvervangers

Met welke verpakkingskleur vang je de aandacht van de consument in het al maar veranderende en diverse schap met plantaardige vleesvervangers?

Verpakkingskleur vleesvervangers premium

Als het past bij waar het merk voor staat, kunnen felle kleuren wel heel goed werken. Foto: Jan Willem Schouten

De verpakkingskleur van vleesvervangers speelt een belangrijke rol in wat de aandacht trekt van de consument in de supermarkt. De consument neemt weinig tijd voor productselectie. Volgens wetenschappelijk onderzoek door Singh in 2006 maken consumenten een keuze voor een bepaald product binnen 90 seconden. De kleur en wat we daarmee associëren communiceert over het product in de verpakking. Met welke kleur vang je de aandacht in het al maar veranderende en diverse schap met plantaardige vleesvervangers?

Volgens Proveg scoren bepaalde verpakkingskleuren voor plantaardige vleesvervangers beter bij de consument. De plantaardige belangenorganisatie deed onderzoek via een online platform onder 1.200 consumenten, 600 in het Verenigd Koninkrijk en 600 in de Verenigde Staten. Volgens 65% van de respondenten oefent kleur invloed uit op hun aankoopgedrag.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen