Tom Segers is Product Group Manager bij Colruyt Group. Foto: Colruyt
In dit artikel
Na een tijdelijke terugval in de verkoop van vleesvervangers ziet Colruyt sinds 2024 opnieuw een groeiende vraag naar plantaardige producten. Vooral plantaardige zuivel is populair. Met het submerk Boni Planât en een breder assortiment wil de Belgische retailer plantaardig eten toegankelijker maken.
Tom Segers, Product Group Manager bij Colruyt Group, ziet een lichte groei in de vraag naar plantaardige producten. âWe hebben enkele bijzondere jaren achter de rugâ, blikt hij terug. âIn de periode van 2020 tot 2021 zagen we een sterke toename in de verkoop van eiwitrijke plantaardige producten. Tijdens de coronapandemie ontdekten veel mensen opnieuw het plezier van thuis koken, wat leidde tot een grotere interesse in vleesvervangers.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp