Skip to content

Plantaardige markt stagneert, maar blijft sterk

Tijdens de Free From Food Expo in RAI Amsterdam vertelde Ruud Conijn van NielsenIQ hoe plantaardige producten deel uitmaken van de veranderende voedselkeuzes.

Updated on:
Achtergrond
Retail
plantaardige markt premium

Ruud Conijn, Client Service Analytics Team Leader, bij NielsenIQ. Foto: Koos Groenewold

Na jaren van dubbelcijferige groei stagneert de aankoop van plantaardige producten. In vergelijking met vlees scoren vleesvervangers echter ‘minder slecht’. Dat zegt Ruud Conijn, teamleider bij NielsenIQ. Tijdens de Free From Food Expo in RAI Amsterdam vertelde hij vorige week hoe plantaardige producten deel uitmaken van de veranderende voedselkeuzes.

NielsenIQ probeert consumenten wereldwijd te begrijpen door te meten wat ze kopen, vertelt Ruud Conijn, teamleider Client Service Analytics, tijdens de Free From Food Expo in RAI Amsterdam. “We vragen consumenten wel waar ze behoefte aan hebben, maar we kijken vooral naar wat ze kopen. Daarbij maken we gebruik van de meest geavanceerde technologieën.”

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur