Seleggt-machine om geslacht van embryo's in het broedei te bepalen. - Foto: Koos Groenewold
In dit artikel
De Duitse supermarkt Rewe verkoopt de aandelen in SELEGGT en Respeggt aan de Nederlandse HatchTech Group. Rewe neemt nu een minderheidsbelang in de HatchTech Group.
Samenwerking
De Duitse retailer begon in 2017 de samenwerking met HatchTech voor de ontwikkeling van de techniek om broedeieren te seksen. De twee bedrijven hebben samen de bedrijven Respeggt en Seleggt opgericht. Tijtze Meter, oprichter en CEO van HatchTech Group: âOnze samenwerking met REWE is cruciaal geweest voor het opzetten van beide merken, met name in de Duitse markt. Samen hebben wij de startup-fase afgerond voor beide ondernemingen. Voor de volgende fase gaan wij ons richten op het introduceren van Seleggt en Respeggt-eieren op de internationale markt.âEendagshaantjes
De groeiambities van de onderneming komen voort uit het toenemende aantal landen dat het doden van kuikens verbiedt, Duitsland en Frankrijk voorop. In andere landen neemt de druk van klanten, retail, overheden, ngoâs en ook vanuit de sector zelf toe. In Nederland is het niet verboden om eendagshaantjes te doden, maar het buitenland is een grote afzetmarkt voor eieren. Hierdoor hebben de wetgeving en druk vanuit deze landen ook effect op de Nederlandse pluimveesector.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst