Albert Heijn ziet de vraag naar plantaardige alternatieven voor de barbecue groeien. De producten zijn een vast onderdeel van de de barbecue-acties. Foto: Misset
In dit artikel
Albert Heijn en Jumbo bouwen hun plantaardige barbecue-assortiment doelgericht uit. Belangrijke aspecten daarbij zijn gemak en smaakvolle vernieuwing voor iedereen. Plantaardig wordt nadrukkelijk gepositioneerd als gelijkwaardig alternatief: in prijs, op het schap en in communicatie. Het plantaardige aanbod is geen bijzaak, maar een integraal onderdeel van het zomerseizoen.
Het barbecue-aanbod in de Nederlandse supermarkt is volop in beweging. Plantaardige alternatieven zijn inmiddels niet alleen zichtbaar in het schap, maar worden ook stevig verankerd in strategisch beleid, innovaties en consumentencommunicatie. Albert Heijn en Jumbo nemen elk een ander vertrekpunt, maar delen de overtuiging dat plantaardige opties volwaardig en smaakvol moeten zijn.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp