Skip to content

Retail maakt plantaardig barbecueën vanzelfsprekend via prijs, plek en producten

Albert Heijn en Jumbo bouwen hun plantaardige barbecue-assortiment uit. Hoe stimuleren zij klanten om deze producten vaker kiezen?

Albert Heijn ziet de vraag naar plantaardige alternatieven voor de barbecue groeien. De producten zijn een vast onderdeel van de de barbecue-acties. Foto: Misset premium

Albert Heijn ziet de vraag naar plantaardige alternatieven voor de barbecue groeien. De producten zijn een vast onderdeel van de de barbecue-acties. Foto: Misset

Albert Heijn en Jumbo bouwen hun plantaardige barbecue-assortiment doelgericht uit. Belangrijke aspecten daarbij zijn gemak en smaakvolle vernieuwing voor iedereen. Plantaardig wordt nadrukkelijk gepositioneerd als gelijkwaardig alternatief: in prijs, op het schap en in communicatie. Het plantaardige aanbod is geen bijzaak, maar een integraal onderdeel van het zomerseizoen.

Het barbecue-aanbod in de Nederlandse supermarkt is volop in beweging. Plantaardige alternatieven zijn inmiddels niet alleen zichtbaar in het schap, maar worden ook stevig verankerd in strategisch beleid, innovaties en consumentencommunicatie. Albert Heijn en Jumbo nemen elk een ander vertrekpunt, maar delen de overtuiging dat plantaardige opties volwaardig en smaakvol moeten zijn.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €19,20/maand

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur