Het nieuwe logo van The Vegetarian Butcher Collective. Foto: The Vegetarian Butcher Collective
Vivera en De Vegetarische Slager fuseren tot Vegetarian Butcher Collective. Onder deze organisatie hangen de merken Vivera en De Vegetarische Slager.
In maart dit jaar maakte Unilever en Vivera bekend dat zij een bindend bod hadden ontvangen voor de overname van het merk. Daarmee is de overname nu afgerond en kunnen ze beginnen met het migreren van De Vegetarische Slager van Unilever naar JBS. Het bedrijf zegt met deze nieuwe organisatie verder te werken aan ‘nieuw vleesh’ en het bevrijden van dieren uit de voedselketen. Beide merken, Vivera en De Vegetarische Slager, blijven gehandhaafd.
Willem van Weede, CEO van de Vivera Foodgroup, is blij met de stap: “Voor mij is dit een ontzettend spannend moment, een kans om onze krachten te bundelen en door te gaan met het creëren van heerlijke plantaardige voeding, zodat mensen met open-minded kunnen eten.”
Merken vullen elkaar aan
Ook Karin Löwik, marketing manager bij Vivera, ziet dat de merken elkaar vooral gaan aanvullen. “De Vegetarische Slager heeft een mooie positie in de foodservice en bij ‘quick service’-restaurants (De Vegetarische Slager levert aan Burger King, red.) en Vivera heeft zich meer gericht op het retailkanaal.” Vivera en De Vegetarische Slager lijken in enkele opzichten op elkaar: beide zijn van origine Nederlands, overgekocht door een groot voedingsbedrijf en in vele landen actief. Ram Huigen, CMO bij De Vegetarische Slager: “Daarin zit ook het mooie van deze eventuele overname. We kunnen elkaar echt versterken.”