Foto: DMK Group
DMK komt met veganistische pudding, chocolademelk en een rijstdessert op basis van haver.
Strategie van DMK Group
De introductie van plantaardige zuivelalternatieven past in de strategie van Duitslands grootste zuivelbedrijf. De onderneming wil inspelen op ontwikkelingen in de samenleving en de daarmee gepaard gaande verandering van eetgewoonten. De ontwikkeling van plantaardige producten is volgens DMK een absolute must om aan de wensen van de consument te voldoen en concurrerend te blijven. Zuivel blijft echter de kern van het bedrijf en de plantaardige producten moeten vooral gezien als goede aanvulling op het assortiment. CEO Ingo Müller: âDe gemiddelde consument van DMK-producten is niet puur veganistisch, maar is onderdeel van de grote groep van voedingsbewuste mensen die plantaardige alternatieven als aanvulling in hun dagelijks leven integreren. Ons doel is een totaalportfolio creëren dat verschillende consumentengroepen producten biedt die passen bij hun eetgewoonten en onderdeel wordt van hun dagelijks levenâ.Melkalternatieven goed voor 7% verkoopaandeel
Het gaat wat betreft de plantaardige producten volgens de topman vandaag de dag niet meer alleen om het imiteren van dierlijke producten, maar om lekkere, gezonde en gevarieerde concepten. Ook al zijn melkalternatieven momenteel in de zogenoemde witte lijn (melkproducten) goed voor een verkoopaandeel van 7%.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp