Hille van der Kaa, CEO van Those Vegan Cowboys. Foto: Those Vegan Cowboys
De niet-dierlijke caseïne van Those Vegan Cowboys is volgens CEO Hille van de Kaa zo goed dat hiermee zelfs de functionaliteit van dierlijke kaas verbetert. Ze spreekt van een doorbraak. âWe staan aan het begin van een nieuwe zuivelwereld, waarin we uitstekende kazen kunnen maken zonder dat er een koe voor nodig is.â
Those Vegan Cowboys is opgericht door slagers Jaap Korteweg en Niko Koffeman, de grote namen achter de Vegetarische Slager. Met hun bedrijf hebben ze een duidelijke missie: het zuivellandschap veranderen. Dat doen ze door caseïne te produceren op basis van precisiefermentatie. Daarnaast brengt het bedrijf in een joint venture met Westland Kaas ook niet-dierlijke kaas op de markt. Sinds vorig jaar is Hille van de Kaa CEO van het bedrijf. Onlangs heeft ze een notering gekregen in de Food100. âIk denk dat zoân lijst iets zegt over bedrijven waarin potentie wordt gezien. Dat helpt ons allemaalâ, zegt ze over haar benoeming tot Foodheld. In dit interview vertelt ze over haar passie voor Those Vegan Cowboys en de enorme toekomstkansen die ze voor dit bedrijf ziet.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst