Wouter Staal, eigenaar van YB en Climates. Foto: Climates
Wouter Staal, eigenaar van YB en Climates, ziet diverse ontwikkelingen in de eiwittransitie. Hij verwacht dat er weinig nieuwe merken bij komen, maar juist merken zullen afvallen. Ook worden plantaardige producten kwalitatief beter, gezonder ĆĀ©n goedkoper en zal een breed scala samengestelde producten vegan worden gemaakt. Van koekjes tot chips.
Wouter Staal is elf jaar geleden met Yoghurt Barn gestart met het idee om zuivel buitenshuis te verkopen. Daarbij richtte hij zich op een biologisch aanbod van dierlijke producten. Ć¢ĀĀDat was een principebesluitĆ¢ĀĀ, blikt hij terug. Ć¢ĀĀIk wilde graag een positieve bijdrage leveren aan het dierenwelzijn. Naarmate ons bedrijf groeide, begon de inzet van dieren toch steeds meer aan mij te knagen. Tegelijkertijd waren innovaties rondom plantaardige producten in opkomst, die nieuwe kansen en mogelijkheden boden. Maar alleen op basis van een onderbuikgevoel gooi je niet zomaar je bedrijfsstrategie om. Zeker niet als je de dierlijke naam Ć¢ĀĀyoghurtĆ¢ĀĀ in je bedrijfsnaam hebt zitten.Ć¢ĀĀ
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collegaās, ervaren redacteurs Ć©n experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst