Greenyard introduceert een nieuwe merk vleesvervangers: Plantasty. Foto: Greenyard
Er is een nieuwkomer in de categorie vleesvervangers: PlanTasty. Met producten die tot 75% bestaan uit groenten, hoopt het merk de klant te overtuigen van groenten. Hoe de producent groenten en fruit moeten verkopen weet die wel, want achter het merk zit de Belgische groenten- en fruitgigant Greenyard. Cedric Pauwels vertelt over de vraag waarop PlanTasty inspeelt en wat Greenyard drijft om een frisse wind door de categorie te laten waaien.
De verpakkingen springen meteen in het oog: felgeel en oranje met in koeienletters ‘PlanTasty’ op de voorkant. Het motto van de nieuwkomer is ‘Pure Plant Power with a twist’. Dat is gelijk het verschil wat dit merk wil maken: gezonde producten waar groenten of fruit in hun kracht worden gezet. De eerste producten zijn wortelkroketjes, knolselderijkroketjes, rondini's met wortel en zoete aardappel of met knolselderij, te vinden in de diepvries.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst