Skip to content

Flexitarisch, gezond en nog steeds lekker: Danone kiest nieuwe focus voor Alpro

Alpro lanceerde een nieuwe campagne ‘Haal meer uit elke hap’ en de basislijn bevat sinds kort vijf essentiële voedingsstoffen.

Updated on:
Business
Achtergrond
Danone Alpro premium

Patricia Oliva tijdens het Unleashing Plant Based Nutrition Event in het innovatiecentrum van Danone. Foto: Misset

Hoe past plantaardige zuivel in een gezond dieet? Heel goed, maar daar moet de consument nog van overtuigd worden. Tijdens het Unleashing Everyday Plant-Based Nutrition-event van Danone gaat het over de voedingswaarde en nutriënten van plantaardige drinks en yoghurt. Hoe kan de zuivelgigant een flexitarisch dieet promoten? Eiwit Trends bezocht het innovatiecentrum van Danone in Parijs.

Danone behoort tot de vijf grootste zuivelbedrijven ter wereld gekeken naar omzet (€ 27,4 miljard). Hiervan is € 14,3 miljard afkomstig uit zuivel en plantaardige zuivelactiviteiten. Met merken als Activia, Danio en Alpro is het een van de grootste A-merkspelers, ook in Nederland. Sinds 2018 is Danone ook actief op de plantaardige zuivelmarkt met Alpro en Silk (Noord-Amerika).

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur