Patricia Oliva tijdens het Unleashing Plant Based Nutrition Event in het innovatiecentrum van Danone. Foto: Misset
Hoe past plantaardige zuivel in een gezond dieet? Heel goed, maar daar moet de consument nog van overtuigd worden. Tijdens het Unleashing Everyday Plant-Based Nutrition-event van Danone gaat het over de voedingswaarde en nutriënten van plantaardige drinks en yoghurt. Hoe kan de zuivelgigant een flexitarisch dieet promoten? Eiwit Trends bezocht het innovatiecentrum van Danone in Parijs.
Danone behoort tot de vijf grootste zuivelbedrijven ter wereld gekeken naar omzet (⬠27,4 miljard). Hiervan is ⬠14,3 miljard afkomstig uit zuivel en plantaardige zuivelactiviteiten. Met merken als Activia, Danio en Alpro is het een van de grootste A-merkspelers, ook in Nederland. Sinds 2018 is Danone ook actief op de plantaardige zuivelmarkt met Alpro en Silk (Noord-Amerika).
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst