Sproud maakt verschillende varianten van zijn erwtendrank, waaronder een chocolade-variant. Foto: Jeffery Richt
Een gezonder en smakelijker alternatief voor haverdrank, dat is wat het Zweedse bedrijf Sproud belooft. In Nederland is Sproud een van de weinige aanbieders van erwtendrank in de retail. Hoe bereik je consumenten met een nog onbekend product met erwt als grondstof?
Sproud is in 2018 opgericht in de Zweedse stad Malmö. De oprichters wilden een alternatief bieden voor melk, maar ook voor de toen al populaire haverdrank. Sara Berger is sinds 2022 CEO van Sproud. Met dit hippe merk probeert ze consumenten te overtuigen van de voordelen van erwtendrank. Het merk wordt in dertig landen verkocht, zowel in retail als in foodservice. In Nederland is Sproud te koop bij online supermarkten Picnic, Crisp en koffiespeciaalzaken.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp
Wendy Noordzij