Skip to content

Consumenten overtuigen van plantaardig? ‘Zet in op seizoensgebondenheid’

Seizoensgebondenheid is volgens Frank Holleman van Fork Ranger een effectieve manier om de voordelen van het consumeren van minder vlees en zuivel te benadrukken.

Fork Ranger premium

Frank Holleman, mede-eigenaar van Fork Ranger. Foto's: Fork Ranger

Hoe bereik je het grote publiek met jouw plantaardige producten? Frank Holleman, mede-eigenaar van Fork Ranger, heeft een duidelijke visie: “Seizoensgebondenheid is een effectieve manier om de aandacht te vestigen op de voordelen van minder vlees en zuivel. Rekening houden met het seizoen is duurzaam en spreekt iedereen aan.”

Frank Holleman startte met Fork Ranger nadat hij ontdekte dat het voedingspatroon een grote rol speelt in het klimaatprobleem. “Toen ik daar achterkwam, probeerde ik nog vaker vegetarisch te eten. De plantaardige recepten frustreerden mij echter enorm. Ze waren ingewikkeld. Bovendien werden allerlei voor mij onbekende ingrediënten gebruikt, zoals tofu. Dat moet makkelijker kunnen, dacht ik. Daarom ben ik zelf op onderzoek gegaan om recepten te vinden waarmee je de gemiddelde Nederlandse vleeseters kunt overtuigen om vaker voor plantaardig te kiezen.”

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur