Skip to content

Markt vraagt om volgende stap in plantaardige productie

Bedrijven moeten bij de plantaardige productie inzetten op smaakverbetering, een hoge functionaliteit en clean label. Zo blijkt tijdens het event The Future of Protein Production Live in RAI Amsterdam.

Updated on:
Achtergrond
Innovatie
Afbeelding premium

De paneldiscussie tijdens het event The Future of Protein Production Live. Foto's: Koos Groenewold

De grootste uitdaging van plantaardige voeding is om de consument te overtuigen dat plant-based niet alleen heel duurzaam, maar ook lekker is. Om de categorie verder te laten groeien, moeten bedrijven inzetten op smaakverbetering, een hoge functionaliteit en clean label. Zo blijkt tijdens het event The Future of Protein Production Live in RAI Amsterdam.

Welke ingrediënten en verwerkingstechnologieën zijn nodig voor Plant Based 2.0? Deze vraag staat centraal tijdens een paneldiscussie op het event The Future of Protein Production Live in RAI Amsterdam. Lorena Savani, Innovation Program Manager bij EIT Food, ‘s werelds grootste en meest dynamische platform voor voedselinnovatie, leidt de discussie. Te gast zijn Tom Walker (Quorn Foods), Lisa Zychowski (Planted), Yves Meyvis (RIC resolve) en Laurice Pouvreau (Wageningen Universiteit & Research).

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur